Xhakarta (AFP) – Myslimanët në mbarë botën filluan të shënojnë Ramazanin nën mbylljen e koronavirusit të Premten me ndalime të papara në grumbullimet familjare dhe lutjet masive, ndërsa një lehtësim në disa vende ka ngjallur frikën e një rritje të infeksioneve.

Këtë vit, muaji i agjërimit të ditës së shenjtë do të jetë një aferë e errët për shumë njerëz në të gjithë Azinë, Lindjen e Mesme dhe Afrikën e Veriut.

Rregulla të përhapura janë imponuar që ndalojnë lutjen në xhami ose takimin e të afërmve dhe miqve për vakte të mëdha “iftari” gjatë muzgut – një pjesë kryesore e muajit të agjërimit.

Kufizimet kanë vënë në provë të vështirë shpirtrat në Indonezi, kombi më i madh në botë me shumicë myslimane, ku organizatat fetare kombëtare u kanë bërë thirrje besimtarëve të qëndrojnë në shtëpi.

Sidoqoftë, disa udhëheqës fetarë në Azi – shtëpia e gati një miliard myslimanëve të botës – kanë evituar frikën për përhapjen e COVID-19.

Organizata e lartë Islamike në krahinën konservatore Aceh të Indonezisë publikisht dha një urdhër kombëtar për të qëndruar në shtëpi.

Disa mijëra adhurues morën pjesë në lutjet e mbrëmjes të enjten në xhaminë më të madhe në kryeqytetin e rajonit Banda Aceh, megjithëse turmat ishin më të vogla se zakonisht.

“Ne duhet ta pranojmë këtë”

Kërcënimi i tubimeve të mëdha fetare është theksuar javët e fundit nga valët e infeksioneve në Azi të lidhura me kongregacione të veçanta, masive islamike në Malajzi, Pakistan dhe Indi.

Numri rajonal i vdekjeve COVID-19 ka qenë më i ulët se në Evropë dhe Shtetet e Bashkuara, por po rriten në mënyrë të qëndrueshme, duke shkaktuar frikë se virusi mund të mbingarkojë shpesh sistemet e kujdesit shëndetësor të pambrojtur.

Dhe Organizata Botërore e Shëndetit ka bërë thirrje për ndalimin e disa aktiviteteve të Ramazanit për të kufizuar ekspozimin.

Por në Bangladesh, klerikët janë larguar nga përpjekjet për të zvogëluar numrin e njerëzve që shkojnë në xhami.

Dhe Pakistani ka parë xhamitë e tij të populluara në prag të Ramazanit me besimtarët e ulur krah për krah dhe duke i kushtuar pak vëmendje distancës sociale.

Mohamad Shukri Mohamad, kreu i lartë i kreut Islamik në shtetin konservator Malajzian të Kelantanit, kishte ne program anulimin e lutjeve publike dhe vaktet familjare – edhe nëse do të thoshte të mos shihte gjashtë fëmijët e tij dhe 18 nipërit e mbesat.

“Kjo është hera e parë në jetën time që nuk kam qenë në gjendje të shkoj në xhami,” i tha ai AFP.

“Por ne duhet ta pranojmë ketë dhe t’i bindemi rregullave të distancës sociale për të mbrojtur jetën tonë.”

Me shumicë myslimane Malajzia ka vendosur një bllokim të rreptë deri në mes të majit me xhami, shkolla dhe shumicën e bizneseve të mbyllura – dhe pikat e kontrollit policor të ngritura për të kapur shkelës të rregullave.

Edhe pazaret popullore të Ramazanit, ku myslimanët blejnë produktet lokale para se të prishin agjërimin e tyre, janë ndaluar.

Përkundrazi, Malajzianët mund të porosisin vetëm nga të ashtuquajturat “e-pazare”, ku njerëzit porosisin mallra në internet dhe i dërgojnë në shtëpitë e tyre.

‘Mëkatar’

Në Indonezinë fqinje, Amalia Nur Istighfar ka marrë në konsiderate kalimin e shpejtë të Ramazanit gjatë ditës për shkak të frikës se mund të dobësonte sistemin e saj imunitar.

“Por do të ishte mëkat ta humbasësh atë sepse agjërimi është i detyrueshëm,” tha punonjësja e  bankës.

“Kështu që unë do të përpiqem me gjëra të tjera për të forcuar sistemin tim imunitar si ushtrimet dhe marrja e vitaminës C,” shtoi ajo.

Frika e një sulmi në rastet e koronavirusit kur miliona të udhëtojnë në qytetet e lindjes dhe fshatrat stërgjyshore në fund të Ramazanit e ka detyruar Indonezinë – një vend prej rreth 260 milion – të lëshojë një ndalim të eksodit vjetor.

Qeveria ka njoftuar gjithashtu një mbyllje për të gjitha udhëtimet ajrore dhe detare nëpër arkipelagun prej 17,000 ishujsh.

Banori i Xhakartës, Erik Febrian tha se ai ishte duke u mbështetur në një kompjuter që e lejonte atë të mbante lidhje me prindërit e tij jashtë qytetit, derisa ai t’i shihte ata personalisht në fund të Ramazanit.

“Falë teknologjisë unë mund të video-telefonoj prindërit e mi çdo ditë gjatë Ramazanit,” tha ai. “Dhe te kem kujdes shëndetin e tyre.”

VERITAS.COM.AL/