3 Maj (UPI) – Një studim global tregon një besim se liria e shtypit po rritet në mbarë botën, tregon një sondazh i Gallup të premten.
Një mesatare prej 64 përqind e të rriturve që u përgjigjen në 133 vende bien dakord që mediat në vendin e tyre “kanë shumë liri”, ndërsa 28 përqind nuk janë pajtuar me deklaratën. Rezultatet janë të ngjashme me shifrat e mbledhura në 2017, dhe me një rritje të lehtë mbi gjetjet në 2016.
Rezultatet u zbuluan në Ditën Botërore të Lirisë së Shtypit.
Perceptimet ndryshojnë nga vendi në vend, me mbi gjysmën e të anketuarve në 28 vende duke thënë se mediat e tyre nuk kanë liri. Mauritania kishte më pak të anketuar, vetëm 18 për qind, duke rënë dakord me deklaratën. Ajo u pasua, sipas radhës, nga Republika Demokratike e Kongos, Jemeni, Ukraina dhe Gaboni. Në Turqi, vetëm 32 për qind u pajtuan me deklaratën, dhe vetëm 35 për qind në Venezuelë ranë dakord.
Vendet evropiane dominonin kreun e listës në perceptimin e lirisë së mediave. Në Danimarkë, 98 për qind ranë dakord me deklaratën, ndjekur nga Norvegjia, Hollanda, Finlanda, Kanadaja, Suedia dhe Zvicra. Mbi 90 për qind ranë dakord në këto vende.
Shtetet e Bashkuara, ku mediat në mënyrë rutinore janë quajtur “lajme të rreme” dhe “armiku i popullit” për dy vitet e fundit, janë te 11-tat në listë, me 88 përqind të të anketuarve amerikanë duke thënë se mediat e tyre janë të lira. Shifra është e ngjashme me rezultatet e vitit 2017, por ka rritur nivelet e 2015 dhe 2016, kur shifrat ishin në përqindjen më të ulët 80.
Ndryshimi në qëndrimin e SHBA ndaj mediave “mund të jetë një nënprodukt i padëshiruar” i marrëdhënieve konfrontuese mes shtypit dhe Presidentit Donald Trump, komentoi Gallup. Ai sugjeroi që “përqendrimi intensiv në mediat gjatë disa viteve të fundit ka krijuar më shumë shikueshmëri ndaj rolit të saj si një mbikëqyrëse e qeverisë dhe një hiper-fokus në lirinë e tij”.
Rezultatet e sondazhit janë të bazuara në intervista ballë për ballë dhe telefonike me rreth 1.000 të rritur, të moshës 15 vjeç e lart, në 133 vende. Marzhi i gabimit të mostrave shkon nga plus-ose-minus 2 pikë përqindje në plus-ose-minus 5.1 pikë përqindjeje në nivelin e besueshmërisë prej 95 për qind.
Margjina e gabimit reflekton influencën e peshës se të dhënave. Gallup shtoi se formulimi i pyetjeve dhe vështirësitë praktike në kryerjen e sondazheve mund të sjellin gabime ose paragjykime në gjetjet e sondazheve të opinionit publik.
Veritas.com.al/