Kryetarja e Gjykatës Kushtetuese, Holta Zaçaj ka dhënë një intervistë për median italiane “Corriere Della Serra” pas pezullimit të marrëveshjes mes Shqipërisë dhe Italisë për emigrantët. Ajo shpjegoi se gjykata është bazuar në 2 pika për marrjen në shqyrtim të kërkesës së bërë nga 30 deputetë.
Së pari, mosrespektimi i procedurës së negociatave, duke mos pasur autorizimin e presidentit për shkak se prek çështje territoriale dhe së dyti, protokolli mund të çojë në shkeljen e të drejtave të njeriut.
“Zakonisht nuk flas me shtypin, por e kuptoj që kjo çështje është e rëndësishme dhe delikate jo vetëm për ne, por edhe për Italinë dhe ndoshta është e drejtë të sqarohen pak gjërat”, tha Holta Zaçaj, kryetare e Kushtetutës së Shqipërisë.”, ka thënë ajo.
Intervista e plotë:
Zakonisht nuk flas me shtypin, por e kuptoj që kjo çështje është e rëndësishme dhe delikate jo vetëm për ne, por edhe për Italinë dhe ndoshta është e drejtë të sqarohen pak gjërat”, tha Holta Zaçaj, kryetare e Kushtetutës së Shqipërisë. Zaçaj doli drejtpërdrejt në TV pasditen e djeshme për të shpjeguar pse marrëveshja Itali-Shqipëri për emigrantët nuk mund (ende) të ratifikohet.
Kryetare të sqarojmë ndërkohë pyetjen: A i thotë Gjykata Kushtetuese “jo” marrëveshjes Romë-Tiranë?
“Jo. Procesi që çon në ratifikimin e marrëveshjes është pezulluar pasi mbi një e katërta e deputetëve shqiptarë na kanë kërkuar të kontrollojmë kushtetutshmërinë ose jo të protokollit të nënshkruar mes dy vendeve. Ne kemi vlerësuar se ankesa i plotëson kriteret e pranueshmërisë dhe sipas rregullores sonë kjo sjell automatikisht ndërprerjen e procedurave parlamentare për ratifikimin. Por dua të sqaroj: ne nuk kemi hyrë në meritat e protokollit të nënshkruar”.
Çfarë kontestojnë tridhjetë deputetët?
“Në thelb dy aspekte. E para: mosrespektimi i pretenduar i procedurës së negociatave dhe nënshkrimit. Sipas tyre, kjo lloj marrëveshje kërkon autorizimin e presidentit pasi prek çështje territoriale. Shkurt, për ta nuk mund të jetë një marrëveshje mes qeverive, por mes shteteve”.
Dhe aspekti i dytë?
Sipas tyre, protokolli mund të çojë në shkeljen e të drejtave të njeriut.
Pse nxitet pezullimi automatik i procesit parlamentar?
“Sepse pas ratifikimit, Gjykata – sipas rregullave tona – nuk mund të kontrollojë më legjitimitetin ose jo të marrëveshjes. Dhe ankimi ngre dyshime për kushtetutshmërinë e protokollit”.
A do të hyjë Gjykata në seancën e 18 janarit në themel të marrëveshjes Rama-Meloni?
“Na kërkohet një gjë e tillë, duhet të shqyrtojmë në detaje protokollin për ato dy pika të ngritura nga një e katërta e Kuvendit të Shqipërisë. Por e përsëris përsëri: ne nuk kemi hyrë vërtet në këtë çështje”.
Ka nga ata që i frikësohen lëvizjeve të opozitës për t’ju detyruar të shtyni vendimin.
“Dy palët do të duhet të dërgojnë dokumentacionin brenda datës 4 janar 2024. Dhe nga dita e ankimimit (6 dhjetor 2023) kemi maksimum tre muaj për të marrë vendim. Në rastin konkret do të thotë se deri më 6 mars 2024 Gjykata duhet të thotë nëse marrëveshja është legjitime apo jo”.