Pasaportat e reja blu të Britanisë së Madhe pas Brexitit do t’u jepen aplikantëve nga muaji tjetër, njoftoi dje Zyra e Brendshme.
Ajo që nuk u tha, sidoqoftë, ishte se ato do të bëhen nga një kompani Franko / Hollandeze në një fabrikë në Poloni, sipas rregullave të prokurimit të BE-së.
Në një nga ironitë e Brexit, kontrata 11-vjeçare, 260 milion £ u fitua nga një degë e grupit shumëkombësh francez Thales vitin e kaluar, pasi konkurrenti i saj britanik De La Rue humbi.
Si rezultat, të gjitha pasaportat e reja do të bëhen në fabrikën e kompanisë në qytetin polak Tczew dhe më pas do të importohen në Mbretërinë e Bashkuar. Në kohën kur u nënshkrua kontrata, qeveria tha se do të krijonte 70 vende të reja pune në Britani.
Ministrat përshëndetën prezantimin e pasaportave të reja dje si “mundësi unike për të rivendosur identitetin tonë kombëtar” pas Brexit. Priti Patel, sekretari i brendshëm, tha: «Duke u rikthyer në modelin ikonik blu dhe ar, pasaporta britanike do të gërshetohet edhe një herë me identitetin tonë kombëtar dhe unë nuk mund të pres që të udhëtoj me një të tille. Lënia e Bashkimit Evropian na dha një mundësi unike për të rivendosur identitetin tonë kombëtar dhe për të krijuar një rrugë të re në botë. ”
Ngjyra do të jetë e njëjtë me pasaportat britanike të stilit të vjetër që ishin lëshuar para vitit 1988, kur Mbretëria e Bashkuar miratoi dokumentet ngjyre burgundy të BE-së. Mbretëria e Bashkuar mund të kishte mbajtur blunë e errët tradicionale, por zgjodhi të mos e bënte.
Ngjyra nuk është ndryshimi i vetëm: mbulesa e pasme do të mbajë tani emblemat me lule të Anglisë, Irlandës Veriore, Skocisë dhe Uellsit, ndërsa faqja e identitetit do të bëhet nga i njëjti material i përdorur për prodhimin e xhamit të papërshkueshëm nga plumbi.
Zyra e Brendshme pretendon se do të jetë “pasaporta më e avancuar teknologjikisht Britanike ndonjëherë” dhe do të bëhet duke përdorur “teknikat më të fundit dhe më të sigurta të shtypjes dhe dizajnit” për të siguruar që ato do të jenë “edhe më të vështira për tu falsifikuar”.
Do të hapet faza për aplikantët e rinj dhe ata që rinovojnë pasaportat e tyre ekzistuese nga muaji tjetër.
Vendimi për dhënien e kontratës për Gemalton, një degë e Thales, ishte i diskutueshem, me Martin Sutherland, shef ekzekutiv i De La Rue,qe sfidoi Theresa May mbi vendimin kur ajo vizitoi fabrikën Gateshead te kompanisë. Ai kërkoi që ajo “të shpjegojë për forcën time punëtore të përkushtuar pse është i arsyeshem off-shore prodhimi i një ikonë Britanike”.
De La Rue më vonë u tërhoq nga biznesi i shtypjes së pasaportave, duke cuar rreth 200 vende pune në rrezik. Kishte shpenzuar 4 milion paund për të bërë një ofertë për të rinovuar kontratën që zoteronte për prodhimin e pasaportës së BE në Mbretërinë e Bashkuar.
Nga Oliver Wright